PL
EN

Recenzowanie

Tryb recenzowania

„Polski Rocznik Muzykologiczny" jest czasopismem recenzowanym wg standardów double-blind peer-reviewing process.

Do każdej publikacji powołuje się dwóch niezależnych recenzentów.
Autor i recenzenci nie znają swoich tożsamości i nie zachodzi pomiędzy nimi konflikt interesów.

Recenzje mają formę pisemną, na podstawie stałego formularza (do pobrania tutaj).

Nazwiska recenzentów ujawniane są w każdym roczniku w drukowanej wersji czasopisma.

Recenzje winny przynosić odpowiedzi na następujące pytania:

1) Czy artykuł wnosi ważne i nowe treści do literatury przedmiotu/tematu?     
tak/nie/częściowo

Czy w artykule uwzględniono aktualny stan badań w zakresie podjętej tematyki?   
tak/nie/częściowo  

Czy w artykule zastosowano odpowiedni warsztat naukowy?   
tak/nie/częściowo

Czy recenzowany artykuł nadaje się do druku:   
a – w aktualnej formie 
b – po uwzględnieniu uwag recenzenta 
c – wymaga ponownej oceny po wprowadzeniu zmian sugerowanych przez recenzenta   
d – nie nadaje się do druku  

Zastrzeżenia i ewentualne sugestie oraz inne uwagi. 

Po otrzymaniu uwag recenzenta każdy autor winien zweryfikować swój artykuł. Ostateczna decyzja należy do redaktora naczelnego czasopisma. 

Lista recenzentów w roku
przesuń do następnego roku
2022
2021
2020
przesuń do poprzedniego roku
Tomasz Baranowski, IM UW Warszawa
Lisa Cooper Vest, USC Thornton School of Musie, USA
Agnieszka Draus, AM Kraków
Jolanta Guzy-Pasiak, IS PAN Warszawa
Barbara Mielcarek-Krzyżanowska, AM Bydgoszcz
Katarzyna Naliwajek-Mazurek, IM UW Warszawa
Ewa Schreiber, IM UAM Poznań
Katarzyna Szymańska-Stułka, UMFC Warszawa
Małgorzata Woźna-Stankiewicz, UJ Kraków (Emerita)
Grzegorz Zieziula, IS PAN Warszawa
Sławomira Żerańska-Kominek, IM UW Warszawa (Emerita)